KEHRÄ
EtusivuKehräkumppanit ryTiedote Kehräkumppanit ry:n jäsenyhdistyksille

Tiedote Kehräkumppanit ry:n jäsenyhdistyksille

Kehrä palvelee jäsenyhdistyksiään ja tukee yhteistyötä

Uusi yhteisötila avataan

Keskustaan kaivattu järjestöjen yhteinen tila toteutuu! Kehrän nykyisen toimiston viereen Kauppakadulle perustetaan uusi yhteisötila, missä kokousten lisäksi on mahdollista järjestää monenlaista kaikille avointa toimintaa, aamusta iltaan. Tilaa voivat käyttää kaikki saarijärveläiset yhdistykset ja muut toimijat. Tila toteutetaan ilman hanke- tai muuta julkista rahoitusta, kumppaneina käynnistämässä toimintaa ovat Saarikka ja MLL:n Saarijärven yhdistys. Kalusteita ja varusteita on ilahduttavan paljon saatu lahjoituksina yrityksiltä – kiitos kaikille asiaa tukeneille!
Käytössä on avara kokoustila varusteineen, keittiö ja inva-wc sekä MLL:n varustama lasten leikkinurkkaus. Yhteensä paikkoja on yli 50 henkilölle. Tilassa on lisäksi pieni neuvottelutila 6-8 henkilölle. Tilasta perittävillä käyttömaksuilla katetaan tilan vuokra- ja käyttökustannuksia. Kehrän jäsenyhdistysten osalta maksu on pienempi kuin muilta käyttäjiltä. Tilaa remontoidaan parhaillaan, ja tila saadaan käyttöön maaliskuun puolivälissä. Tervetuloa tutustumaan uuteen tilaan ja ideoimaan toimintaa!

Yhteiset tiedotuskanavat yhdistyksille

SUN Saarijärvi -kanavat keskittyvät jatkossa tiedottamaan tulevassa yhteisötilassa tapahtuvasta toiminnasta ja muusta Kehräkumppanit ry:n ja sen jäsenyhdistysten toiminnasta ja tapahtumista. Tilassa tapahtumia järjestävät yhdistykset saavat tarvittaessa markkinointiapua myös esim. mainosten ja julisteiden tekemisessä.
Jäsenyhdistyksemme voivat hyödyntää tapahtumakalenteria ja muita kanavia. Tietoa tapahtumista voi lähettää helppokäyttöisen lomakkeen avulla (www.sunsaarijarvi.fi). Kalenteriin voi ilmoittaa myös vain yhdistyksen jäsenistölle tai tietylle kohderyhmälle tarkoitettuja tapahtumia ja kokouksia. Tiedotteita myös muista ajankohtaisista asioista ja esim. vapaaehtoistyöstä voi toimittaa sähköpostitse (sunsaarijarvi@kehra.net). Käytössä ovat myös SUN Saarijärvi -facebook ja instagram-kanavat. Yhteisötilassa on jäsenjärjestöjen käytössä oleva ilmoitustaulu.

Mukana tapahtumien järjestämisessä

Kehrä on lähes 20 toimintavuotensa aikana ollut aktiivisesti mukana toteuttamassa erilaisia tapahtumia. Vuoden 2019 aikana toteutettiin SUN siisti Saarijärvi ja Kukkiva Saarijärvi -haastekampanjat, Pihakirppis keskustassa sekä joulunajan tapahtumia; Lahjapuu-keräys yhteistyössä MLL Saarijärven yhdistyksen kanssa, Kaunein Jouluikkuna -äänestys yhteistyössä Saarijärveläinen-lehden kanssa sekä Valon Joulu -haaste kaikille saarijärveläisille. Kuluvana vuonnakin olemme mielellämme mukana yhteistyössä toteuttamassa erilaista yhteistä toimintaa!

Kotipalvelua jäsenjärjestöjen jäsenille

Kehrän kotipalvelutyöntekijät hoitavat ensisijaisesti Kehräkumppanit ry:n jäsenjärjestöjen jäsenten kotisiivous-, avustamis- ja asiointipalveluja.

Kehrän työllistämistoiminta jatkuu ja kehittyy

OTE 2 -hanke työllistää keskimäärin 20 työntekijää kuukausittain, lisäksi ohjauksessa on kuukausittain keskimäärin 30 henkilöä, joille etsitään jatkopolkuja ja keinoja työllistymiseen. Hanke toimii Saarikan alueella. Heli Ihanainen ja Riikka Oikari jatkavat tätä työtä edelleen, lisäksi hankkeessa on aloittanut uusi työntekijä, Tepu Niskanen. Hänen tehtävänään on erityisesti osatyökykyisten työnhakijoiden palvelutarpeiden selvittäminen.

Lataa pdf: Tiedote jäsenyhdistykset 2020-02